Aanleiding

Uit eigen ervaring weten wij hoe belastend het is om als gezin te blijven functioneren wanneer een gezinslid kampt met een eetstoornis. Dit heeft invloed op het gehele gezinssysteem.

De verkramping die de eetstoornis teweegbrengt, zorgt ervoor dat het bijna onmogelijk is om bijvoorbeeld (ontspannen) op vakantie te gaan.

Vakanties mislukten en leverden (alleen nog maar meer) stress en frustratie op. Hierdoor ondervonden wij hoe de eetstoornis het hele gezin in de greep had, terwijl een vakantie juist bedoeld is om weer dichter bij elkaar te komen en energie op te doen. Zeker in tijden waarin het gezin onder flinke druk staat.

De eetstoornis reisde immers met ons mee.

Zo ontstond het idee om een plek te creëren waar gezinnen welkom zijn waarbij een van de gezinsleden kampt met een eetstoornis. Een plek waar ieder gezinslid wordt gezien en waar nodig ondersteuning, coaching en ontspanning wordt geboden.

Villa Willskracht

De naam is geboren met het idee!

WillsKracht’ staat voor de strijd tegen ziekte, namelijk Petra haar vader Will is op 58 jarige leeftijd overleden aan ALS. Waardoor Will zijn kracht verloor en daarmee het leven.

De naam ‘WillsKracht’ symboliseert voor ons, het gevecht tegen een ziekte en hiermee geeft hij een blijvende betekenis aan de Villa.

Ons uitgangspunt is het ontvangen van gezinnen, waarvan een gezinslid kampt met een eetstoornis.

In de toekomst zien we tevens mogelijkheden voor gezinnen waar andere problematieken spelen.

DB+

Help Willskracht Helpen!

Al het geld uit giften of donaties komt direct ten goede aan Stichting Willskracht.